Winged

Exilecon 2019 livestream – podsumowanie

Wstęp

Stream rozpoczął się o godzinie 21:02, oglądających na żywo było niecałe 82 tysiące.

Po skończeniu streamu odnotowałem 500 tys. oglądających, ale moż

Główny punkt programu poprzedzała rozmowa streamerów, która rozpoczęła się o 21:15, od dyskusji o dekoracji z tyłu (szerokie posrkęcane drzewo z wisielcami). Rozmowa prowadzona przez ZiggyD, Tarke i Krippariana.

Studio GGG oraz ich produkt, PoE, są z poważaniem traktowane przez państwo NZ dzięki sławie, którą rozprzestrzeniają na świecie.

 

Tarke spytany o oczekiwania wobec 4.0, odpowiedział że szczególnie brakuje mu elementów fabularnych i dramatu. W sklepikach jego uwagę zwróciły gwiezdne skarpetki w kotki, stąd hipoteza, ze 4.0 będzie skupiało się na kotach.

Kripparian, po doświadczeniu dotychczasowych przedsięwzięć w postaci ekspansji zawartości gry, kompleksowości systemów, nowych aktów, uważa, że gra jest na poziomie modelowego ideału. Spodziewamy się kolejnej zapowiedzi i jest to wręcz szalone.
Wspomina, że jego pierwsza postać to Ranger budowana pod evasion, której z Hillocka (albo nawet zupełnie pierwszego zombie?) spadł divine orb.

Ziggy doszukiwał się spoilerów dla 4.0 w jakichkolwiek obecnych na konwencie konceptach.

Kripparian do Chrisa
“Nie wiem jak to wygląda z twojej perspektywy, ale ‘Hej, tu Chris Willson z GGG’ jest bardzo sentymentalne dla większości graczy, bo wierzę że większość obecnych fanów gra od dawna i są to głównie weterani wspominający rozwój gry od jej początku”

Tarke do Chrisa
“Jaka jest twoja ulubiona rzecz ze sklepików?”
“Zdecydowanie maskotka sand spittera”

Co zrobisz, gdy crafting w grze cię zawiedzie? – Ściśniesz antystresowy Chaos Orb.

Konwent wielo-milionowo-dolarowy, ale Chris napisał kilka slajdów dopiero zeszłego wieczoru. Wiadomym jest, że mówi super szybko, podobno przygotował się na wolną mowę na scenie.

 

ZiggyD do Krippariana
“Mam nadzieję, że nie uszkodzisz koszulki”
Ani Kripparian ani Chris nie pamiętają, że bannery przedstawiają ligi Onslaught i Anarchy.
“Najtrudniejsze challenge to były kolekcja unique na hardcorze, bo z każdym dniem Shavronne’s Wrappings i Kaom’s Hearty opuszczały ligi, oraz pokonanie rogue exile z RF na standardzie – gdy tylko się ją zobaczyło, to się szło w drugą stronę mapy”

Chris ma niezdrową pewność siebie odnośnie trailerów (aż cztery!), jest też z nich bardzo dumny.

Kripparian
Trailer, który zrobił na nim największe wrażenie to ten, który po zapowiedzeniu nowego aktu, zapowiada kolejny i kolejny. I kolejne. “Ciekawe czym to przebiją”

ZiggyD
“Chris mówi, że 4.0 przebije 3.0”

 

 

Update 4.0

Chwilę później przenieśliśmy się na scenę, gdzie po występie aktora głosowego Einhara, oraz przedstawieniu lead developerów, było nam dane nareszcie obejrzeć pierwszy trailer.

176 tys. widzów tuż po trailerze PoE2

Path of Exile 2, wbrew pozorom, nie jest sequelem, ale alternatywną kampanią fabularną składającą się z 7 aktów. Wydarzenia zachodzą 20 lat po śmierci Kitavy. Endgame jest wspólny dla graczy obu linii fabularnych, więc istnieje możliwość łączenia się w party po skończeniu ostatniego aktu.

Nowością będzie możliwość zmiennokształtności – zdolności do zmiany postaci w np. kotołaka czy wilkołaka, w której można używać zdolności mieczy (np. Cleave, Leap Slam), a statystyki broni podmienione będą na indywidualne statystyki formy.

Będzie aż 19 nowych klas ascendancy, jedna dedykowana metamorfozie (zmiennokształtności). Podklasa Scion, Ascendant, nie ma jeszcze w związku z tym mechaniki.

Tylko Beastmaster może być kotołakiem. Inne wspomniane to Witcher, Arcanist, Reaver, Tactician, Survivalist.

Planuje się dodanie specjalnych modeli konkretnym klasom po ascendancy, a może nawet i wyspecjalizowane dialogi dla podklas.

Ascendancy nie bedzie się już zdobywało w labiryncie.

Świat na jest generowany losowo – dotyczy to nie tylko schematu grywalnej instancji, ale nawet całej planszy fabularnej (pod skrótem U w grze). Losowość kierunków, w które należy podążąć na konkrentych instancjach by dotrzeć do następnych, sprawi, że gra każdą następną postacią będzie bardziej odmienna, a rushowanie dużo trudniejsze.

Wrogowie będą dużo szybsi, co zwiększy dynamikę walki, ale może stosunkowo spowolnić grę przez to, że należy skupić się na zagrożeniu i nie można pozwolić sobie na pominięcie go w trakcie levelowania postaci.

Spodziewamy się bety pod koniec 2020.

 

 

Update 3.9

Następny trailer przedstawił nam dodatek Conquerors of the Atlas, w który w ramach 3.9.0 zagramy w grudniu tego roku.

Wygnańcy nie wiedzieli, że pustka wokół Atlasu ulega zmianom w miarę, jak go podbijają. Ani jak zmieniają się sami w sobie. Dostrzegła to Zana, która uwięziła ich wśród map.

Eksploracja Atlasu zaczyna się od jego centrum. Pokonywanie tytułowych conquerorów umożliwia jego dalsze odblokowanie. Istnieje między innymi możliwość podniesienia całego atlasu ponad T14.

Regiony, dyktowane przez złote “nici”, całkowicie podlegają zmianom w gniazdach (np. zmianie tieru). Unikalne mapy również można będzie retierować, ale w konsekwencji będą rzadziej pojawiać się w postaci lootu.

Sekstanty działają na cały region, nie ograniczają się już do promienia.

Shaper, który nie rezyduje już w centrym Atlasu, dostępny będzie głównie przez Zanę w ramach jej linii fabularnej, ale też poprzez Synthesis (której spodziewać się można w 3.9.0). Chociaż fragmenty Shapera przestaną istnieć, to z obecnie istniejących wciąż będzie można korzystać, nagrody za pokonanie bossa nie zmienią się.
Dostęp do Eldera będzie wyglądał identycznie, planuje się wprowadzenie fragmentów Eldera.
Kombinacja fragmentów obu bossów jako otwarcie portalu do walki z uber jest przykładowym, chociaż nie ostatecznym, planem.

Przedmioty Eldera i Shapera są wciąż dostępne, ale nie będzie już wpływu żadnego z nich ani na mapach, ani na nieunikalnych przedmiotach. Są natomiast nowe mody, wśród nich obecne shaperowe i elderowe, podzielone na 4 nowe wpływy (crusader, hunter, warlord i adjudicator).

Kamienie support plus są silniejszy od supportu na poziomie 20. Dostaje się je w postaci lootu z conquerorów, ale drop nie jest gwarantowany. Niektóre supporty będą ekstremalnie rzadkie. Maksymalny poziom jest niższy niż 20 i dużo trudniej się go osiąga. Z założenia nie powinny być łatwo dostępne.

Nowe orby bedą miały dedykowane sloty w stash tabach.

Więcej niż 12 unikalnych dropów z nowych atlasowych bossów, w tym również jewele zagnieżdżane w regionach.

Blight w 3.9.0 – zachowanie na endgame tak jak Breach czy Abyss, czyli 10% szansy na wystąpienie mapie. Planuje się zwiększyć liczbę dropiących blighted map.

BOW REBALANCE
Ballisty mogą być teraz trzy i szybciej się je stawia.
Nowe kanienie: barrage SUPPORT, arrow nova, aktywne skille.
Burning Arrow stackuje ignite, Explosive Arrow dodaje więcej bomb (ale nie odświeża  czasu trwania), Tornado Shot zostanie znerfiony.

 

 

Eventowa challenge league do 3.9

Wraz z nowym dodatkiem, pojawi się nowa liga – Metamorph.

Tane Octavius chce znaleźć nie bardziej lekarstwo, niz samo źródło mroku, który uwolnił w nim wiele przemocy (zabił swojego mistrza).

Metamorfy to niebezpieczne walki, w których wróg często zmienia formy, przy czym prędko rzuca tematyczne zdolności swojej postaci.

Będziemy mieszać nawet bossy dla stworzenia bardzo niebezpiecznych, lecz wartych nagród metamorfów.

Pojawią się katalizatory – dodają one quality akcesoriom. Konkretne katalizatory wpływają na konkretne mody, np. prismatic działa na odporności, a imbued działa na casterowe.

Nowe uniques i karty.

 

 

Q&A

1. Gniazda na kamienie w nowym systemie

Jeweler’s Orb zmienia liczbę socketów do active gemu.
Orb of Fusing przestanie istnieć i będzie konwertowany na Jewellersy.
“Konwersja gniazd z przedmiotów na kamienie w starych ligach to będzie piekło”
Chromatic zmienia kolor głównych gniazd w przedmiocie lub gniazd na supporty w aktywce.

Meta skill – support na zasadzie “nie dodaję supportów do aktywki, ale aktywki do supportu” – przykładem jest Proficency, który jako aktywka sama w sobie włącza wszystkie aury naraz, innym jest totem, który używa skilli w sekwencji (np. wpierw klątwa, a później Wither)

Liczby gniazd – do 4 na broni, 2 w body, po 1 w głowie, rękawicach, obuwiu.

Pierścienie unset bez zmian.
Gniazda Abyss zostają tam gdzie były.
Tabula ma 3 białe.
Hybrydowe gniazda o dwóch kolorach – w takie można wrzucić active albo meta o dowolnym z dwóch kolorów. Rozwiązanie pomiędzy gniazdem jednokolorowym a białym.

Łatwo się będzie osiągało ekwiwalent 6L, ale maksymalizacja osadzenia gniazd na jednej postaci będzie w porównaniu tak trudna, jak obecnie.

Prismatic Eclipse ma 3 różne kolory, zachowuje mechanikę.
Białe gniazda na supporty otrzymywać się będzie teraz z corruptowania kamieni, a nie przedmiotów.
Kaom’s Heart wciąż nie ma gniazd, ale będzie zbuffowany w ramach rekompensaty.

2. Inne

Czy powrócą race’y?
– okazuje się, że chociaż nie wszyscy grali, jak się spodziewano, to mimo wszystko wielu graczy było race’ami zainteresowanych – ludzie oglądali streamy, a więc temat okazał się popularniejszy niż myślano – ta atrakcja wróci

Co z nagradzaniem zwiększenia trudności w endgame?
Chris: w ramach balansu, nagrody nie zostaną zwiększone. Zamiast dropu kolejnego multum przedmiotów, w tym kilka tylko rzadkich, nastąpią zmiany w postaci mniejszego dropu przedmiotów, ale w tym mniej więcej tyle samo rzadkich (ostatecznie widoczna będzie procentowa przewaga rzadszych nad pospolitymi), a dodatkowym skutkiem ubocznym będzie optymalizacja spowodowana mniejszą koniecznością do generacji przedmiotów.

Coraz więcej skilli aktynwych – co w związku z tym enchantami z labiryntu?
– coś się zmieni, żeby dać większą kontrolę nad stworzeniem wybranego enchantu, ale nie w najbliższym czasie. Problem istnieje i jest zauważony, ale rozwiązanie nie będzie zastosowane względnie wcześnie

 

 

Z innych newsów, PoE wyjdzie na MAC OS, oraz w wersji mobilnej na smartfony.