Star Chart 3.0 i nowy grind: projekcje i światełka

W nadchodzącym update Specters of the Rail, jak wiadomo, wprowadzona zostanie nowa mapa gwiezdna i system dropienia części prime i form będzie zmieniony w projekcje.

Póki co panuje pesymizm, że projekcje te stanowić będą tzw. grind wall: że części prime będą trudniejsze do zdobycia i grind będzie bardziej czasochłonny.

Argumenty, że nie będzie trzeba powtarzać w kółko tej samej misji, czy że będzie można jednym składem grać jedną misję po wiele różnych nagród, nie pocieszają.

 

Ale oto nadszedł czas, Dev Workshop na ten temat został wrzucony na oficjalne fora i jest tutaj dużo klaryfikacji! :D

https://forums.warframe.com/topic/667312-dev-workshop-projections-void-tears/

 

 

 

Tłumaczenie:

 

Po wielu latach wypuszczania nowego contentu oraz nowych przedmiotów do zdobywania, nazywanie Pustki “pustką” stało się ironiczne. Przed Specters of the Rail zdobywanie konkretnych części prime wiązało się z repetytywnym procesem. Każda misja wieży ma swój klucz i odpowiadające mu nagrody, jeśli zależy ci na jednej z tych nagród, to musisz przygotować sobie wiele takich samych kluczy i powtarzać w kółko tę samą misję, aż dropniesz co chcesz. Projekcje to wszystko zmienią. Zamiast powtarzać tę samą misję, dzięki Projekcjom będzie można zdobyć upragnione nagrody grając misje z Wyrwami Pustki, które pojawiają się na każdej planecie, a i zawsze będzie dostępna jakaś Wyrwa. Zbieranie fajnych nagród to ważna część Warframe, nowy system Voidu ma sprawić, że peoces grindowania będzie bardziej wciągający i frajdowy.

Czym są Projekcje:

Projekcje są podobne do kluczy – używa się ich, by zdobyć części prime. 
Skąd wziąć projekcje:

Projekcje dostaniesz za granie niektórych regularnych misji (zazwyczaj endless). Każdy twój klucz zostanie zamieniony na Projekcję tego samego tieru. Projekcje, w przeciwieństwie do kluczy, nie są związane z konkretnym typem misji; wszystkie klucze danego tieru będą zamienione na Projekcje o podobnym poziomie wynagrodzenia.

 

Jak używać Projekcji:

Udaj się do Wyrwy Pustki tieru twojej Projekcji. Możesz podejrzeć jakie są aktywne Wyrwy w nawigacji. Normalne misje w Pustce będą dostępne przez mapę gwiezdną (dostęp nie ograniczony kluczami), ale nie będą działały z Projekcjami, chyba, że tam też są Wyrwy.

Void Tears World State.PNG

(zdjęcie nie przedstawia finalnego produktu)

 

Na misji musisz znaleźć Wyrwę i ją zapieczętować.

Void Tear 2.PNG

(Bądź gotów na wyzwanie po aktywacji Wyrwy!)
Projekcje i Nagrody

Gdy Wyrwa jest już zapieczętowana, udaj się do punktu ewakuacji. Oto największa zmiana w systemie nagród Pustki:

(i teraz cały wspomniany na początku pesymizm powinien totalnie zgasnąć)

Koncept “Key Share’ów” był od dawna nieoficjalnym (więc niewspieranym i polegającym na zaufaniu) systemem w grze. Chcemy wesprzeć ten system. Za każdego członka składu z Projekcją w ekwipunku będzie można wybrać nagrodę będącą rezultatem swojej Projekcji (pokażą się 4 nagrody, mogą być duplikaty). Będziesz mógł wziąć nagrodę z czyjejkolwiek Projekcji (kopię, więc oryginalny “właściciel” nic nie traci). Jeśli więcej, niż połowa składu, wybierze twoją nagrodę, to dostaniesz bonusowy Luminous (wytłumaczone dalej). Tylko gracze, którzy wzięli projekcję, mogą wybrać nagrodę. Jeśli Wyrwa nie została zapięczętowana, albo aktywowana, to nie straci się wziętych Projekcji. 

Na tym zdjęciu widać, że pokazują się cztery nagrody i gracz może sobie wybrać jedną z nich.

voidtearrewardsv17b.jpg

(zdjęcie baaardzo nie przedstawia finalnego produktu)

 

Czym jest Luminous

Luminous używa się do zwiększenia tieru Projekcji, by mieć szansę na lepszą, czy rzadszą, nagrodę. Nowy terminal na Orbiterze pozwoli ci wymienić 25/50/100 Luminousów na ulepszenie Projekcji. Nie można mieć więcej niż 100 Luminous, musisz ostrożnie nimi gospodarować. Luminous może też być użyty do stworzenia Smoczych Kluczy.

0RRDjXQm8KRDFJgznSUJ20GXqzcLpuY5HoTjoMw7

(zdjęcie bardzo, baaardzo, baaaaaaardzo nie przedstawia finalnego produktu (patrz: nagrody))
Skąd wziąć Luminous

Poza dostawaniem ich od graczy ze składu, którzy wybierają nagrodę twojej Projekcji, Luminous będą też dropić w misjach z Wyrwami Pustki.

 

Praca nad Projekcjami oraz Wyrwami Pustki wciąż trwa, będziemy ten system doszlifowywać, jak to zwykle robimy, jeszcze przez długi czas po jego wprowadzeniu. Całe przedstawione nazewnictwo oraz design UI może się zmienić. Najważniejsze w tym systemie jest to, że masz możliwość wyboru nagrody, a i wybór jest tym większy, im większy jest skład, oraz możliwość “nakierowywania” Projekcji na pożądaną nagrodę za pomocą Luminous. Nie możemy się doczekać waszych opinii i mamy nadzieję, że też nie możecie się doczekać… zagrania misji z Wyrwami :)